X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

28 de lucruri despre FamilyVacation.com, proiect fondat de romani

Family Vacation.com de Oana Grecea Sau De ce vacante unice pentru familii, conturate de localnici - in viziunea lui Pavel Ciobanu, unul dintre actionarii FamilyVacation.com. Ori Cum sa obtii finantare din Silicon Valley cu o idee globala. Toate ar fi posibile titluri la care m-am gandit. Am aflat atatea informatii de la Pavel Ciobanu, fondator Family Vacation.com incat m-am gandit mult timp de unde sa incep materialul de fata. O idee era sa va spun ca una din casele care gazduiesc straini ori romani in gospodaria lor este a poetului Mircea Dinescu. Dar e unul din oamenii care are si dusmani, desi eu nu i-as contesta calitatea de gazda sau de bucatar. Iar imaginele casei lui arata foarte bine. Daca ar fi fost sa ma iau dupa peisaj si imagini ale locatiei, v-as fi zis de Harman, unde gazda este Marcela Cosnean, o doamna deosebita, care vorbeste si gateste la fel de bine, si cunoaste si mai multe limbi straine. In fine, mai bine sa nu va zapacesc si sa va zic de Pavel, ca multe le stiu de la el, nu numai de pe site-ul https://familyvacation.com/.
  1. Family Vacation este un startup fondat de Pavel Ciobanu si fratele sau mai mare, Vali Ciobanu. Pe la finalul anului 2010 s-au decis sa cumpere domeniul FamilyVacation.com. “Inca de pe atunci ne doream sa dezvoltam Family Vacation, dar doar in timpul nostru liber reuseam sa lucram la concept. De abia din 2013 am inceput sa ma focusez doar pe Family Vacation”. Povestea din spatele Family Vacation e chiar povestea familiei fratilor Ciobanu si a lui Pavel, personal.
Family Vacation.com 2. Multele experiente avute impreuna cu familia, in vacantele in care stateau la localnici sau anii in care primeau foarte multi straini in casa lor, si-au lasat o amprenta foarte puternica asupra fiecarui membru. Ele stau acum la baza conceptului Family Vacation. 3. La Family Vacation, termenul de "familie" are doua sensuri. Mai intai, se refera la faptul ca vor sa incurajeze familiile sa isi creeze un obicei din a petrece timp de calitate unii cu altii. Asta poate fi in vacanta de vara, dar poate fi si acasa, la picnicuri sau in plecari de weekend. Vor sa promoveze un timp de calitate intre parinti si copii, bunici si nepoti, frati si surori, cupluri sau rude in general.  In al doilea rand, se refera si la spiritul de familie creat de o comunitate de incredere, cea de Guest si cea de Host. “Devenim cu totii parte dintr-o familie mai mare, mai internationala, careia putem simti ca ii apartiem”. 4. Ce tipuri de vacante exista la ora actuala? Sunt categorii de vacante cu care ne-am obisnuit. Intai, sunt vacantele de tip "All inclusive", bazate pe un pret redus. Pentru ele exista deja companii specializate si cunoscute la nivel national si international, acele "all inclusive" sau "agentii de turism". A doua categorie de vacanta este cea pentru turistii care si-o construiesc singuri. Aici criteriul de baza este cel al destinatiei. Dupa ce ti-ai ales destinatia, singur sau cu familia, vei incepe sa iti rezervi un spatiu de cazare (hotel/ casa, etc.), iar apoi transportul (avion/masina, etc). Pentru acest turist, planificarea unei vacante urmareste un traseu bine conturat, cu optiuni nationale si internationale pentru diferite tipuri de cazare si transport. A treia categorie de consumatori sunt cei care cauta experiente, iar experientele pot fi de multe feluri: pot urmari o anumite tema (romantica, culinara, tango, fotografie etc), pot fi culturale (vizite ale manastirilor, biserici fortificate, muzee, etc), centrate pe un anumit peisaj (munte, mare, delta, padure, etc), puncte de interes (castelul Bran, Peles, cimitirul Vesel de la Sapanta, Turnul Eiffel, etc), natura si aventura (Ski/Snowboard, Pictura, Kayak Canoe, Pescuit, etc), tipuri de proprietati unice (Case in copaci, Hotel de gheata, Castele, etc), iesiri de weekend si multe altele. Sunt tot mai multi turisti care isi cauta vacante in functie de experienta pe care vor sa o aiba. Problema acestora e ca trebuie sa sape adanc pe foarte multe bloguri, site-uri nisate si apoi sa parcurga acelasi traseu de planificare ca si cei din categoria a 2-a, unde pornesti de la destinatie si apoi incepi sa te ocupi de cazare si transport. 5. Ce face diferit Family Vacation? “Noi cream o categorie noua de servicii, oferim experiente de vacante unice, conturate de cei mai in masura sa o faca, localnicii. Noi nu oferim vacante de tipul "All-inclusive", sau doar experiente de cazare. Noi credem ca o vacanta trebuie sa fie o experienta garantat unica, ori pentru asta nu o poti gandi la pachet, la cea mai ieftina oferta. E important sa o poti contura tu, alegand persoana care ofera acea experienta, activitatile unice pe care le poti face acolo (olarit, sculptura, etc), locurile pe care le poti descoperi (zona cunoscuta, sau langa monumente recunoscute, etc), lucrurile pe care le poti invata. Noi dam posibilitatea celor care listeaza o vacanta sa ofere o experienta unica si sa poata lista mai mult decat o cazare. Un Host poate oferi sau recomanda optiuni de mancare, activitati, transport, lucruri care pot fi facute sau vazute in zona si detalii care adauga valoare experientei listate”. 6. Cine are cel mai mult de castigat din acest tip de vacanta? Copiii sunt cei care au de castigat cel mai mult din aceste experiente sau expuneri la alte culturi. Fara sa realizeze pe moment, vor invata multe lucruri care se vor regasi mai tarziu in viata lor. “ Expunerea la diferite culturi si obiceiuri i-au ajutat pe parinti sa fie mult mai deschisi la minte, iar noi copiii, impreuna cu parintii, am inceput sa vrem mai multe de la viata si sa apreciem mai mult oamenii din jur, povestile lor, obiceiurile lor Ce poate fi mai frumos decat sa mergi intr-o alta tara si sa fii expus culturii respective, sa inveti despre istoria ei, mancarea, traditiile, chiar si limba ei?!” 7. Family Vacation.com este un Startup care creeaza o noua piata, de aceea a fost necesar sa se focuseze pe una sau doua destinatii (tari), iar apoi sa se extinda treptat. “Am ales Romania si Turcia pentru ca le stiu cel mai bine, ambele au foarte multe experiente de oferit si Romania nu este foarte cunoscuta in lume din perspectiva turismului. Urmatoarele tari probabil ca vor fi tot din Europa, dar mai tarziu vrem sa ne extindem si pe alte continente. Noi incurajam foarte mult expunerea oamenilor la alte culturi, prin urmare promovam cele doua destinatii strainilor din afara Romaniei, dar si celor din Romania care sunt veniti temporar aici. In timp vom deveni o comunitate internationala cu destinatii de peste tot, si vom adauga si alte optiuni de limbi pe langa engleza”. 8. De cele mai multe ori procesul de a construi o afacere este unul lung si anevoios. Nimeni nu a reusit fara batai de cap. Toti au avut un parcurs mai dificil, fie cu afacerea pe care au dezvoltat-o si a ajuns sa fie de succes, fie cu cele care au esuat si din care au invatat. “In tot procesul acesta de dezvoltare a conceptului Family Vacation am inteles cat de important e sa faci ceva cu multa pasiune, dar sa si intelegi ce problema sau nevoie incerci sa rezolvi, iar apoi sa testezi pe pielea ta solutia pe care vrei sa o oferi altora. Acest lucru s-a intamplat in cazul meu si al fratelui meu, astfel inca de la inceput aveam o viziune si misiune foarte clara care nu s-a schimbat”. 9. Recunosc ca lucrez foarte mult la conceptul acesta, dar aceasta ma face sa-mi testez limitele, sa visez luna de pe cer si sa muncesc sa o pot obtine mai apoi. Unii imi spun ca sunt workaholic, eu zic ca sunt pasionat de ceea ce fac. In Family Vacation se regaseste istoria mea personala si cea a familiei mele. Cand eram mici, aveam in casa noastra musafiri de pretutindeni din lume aproape 300 zile din an, multi ani la rand. Am invatat multe de la ei, dar si ei de la noi. Ii invatam gradinarit, ii duceam la colindat de Craciun si vopseam oua de Paste. Totodata, cand mergeam in vacanta, stateam cu localnicii si invatam si noi multe de la ei si despre cultura lor. 10. Dupa facultate, timp de 5 ani am calatorit cu autostopul. Au fost peste 40.000 km prin foarte multe tari. Asa am ajuns sa fiu expus la culturi diferite, stand doar la localnici sau calatorind cu ei in timp ce faceam autostopul. Experientele avute cand eram mic si cei 5 ani de calatorii cu autostopul prin lume m-au ajutat sa gandesc "outside the box" si sa gasesc solutii la orice problema ar putea aparea. 11. Am  studiat mai mult timp tot ce inseamna fenomenul de business online si mi-a fost usor sa imi creez o retea de advisori din industria de Travel si cea de antreprenoriat online din SUA. Nici eu si nici fratele meu nu avem un profil de oameni tehnici asa ca a trebuit sa cautam suport tehnic in jurul nostru, la cunoscuti sau prieteni. Asa am ajuns sa dezvoltam produsul intr-o forma care ne permitea sa testam cu diversi potentiali clienti. Cand am realizat ca aveam nevoie de o investitie ca sa putem lucra "full time", am trimis prezentarea startup-ului la un Super Angel Investor din State. Dupa o discutie pe Skype a fost de acord sa ne dea o prima runda de finantare ("seed funding"). 12. Munca cea mai grea a fost si este cea in care trebuie sa rezolvi partea de "chicken and egg". Ca sa ai vizitatori pe site, trebuie sa ai oferte si invers. Asa ca am calatorit prin Romania si Turcia impreuna cu alti membri din echipa si am reusit sa ne vedem cu probabil 90% din cei care sunt listati astazi pe site. 13. Ca sa poti rezolva o problema pentru gazde, dar si pentru cei care merg in vacante, trebuie mai intai sa intelegi ce probleme sau nevoi au. De aceea am preferat sa merg personal la cat mai multi din ei. Acelasi lucru il fac si acum, ma vad cu cat mai multi potentiali consumatori (gazde sau calatori). viscri2 14. Nu sunt la primul proiect antreprnorial. Probabil o sa fie amuzant, dar prima afacere pe care am avut-o impreuna cu fratele meu a fost pe la  10-12 ani cand am avut unda verde din partea parintilor sa crestem ce vrem noi in gradina noastra si apoi sa vindem. Asa am ajuns sa fim mici producatori de varza, pe care o vindeam unor distribuitori ce exportau varza in alte tari. Am fost foarte mandri de experienta noastra. La cativa ani dupa facultate am avut o companie de constructii. Apoi, dupa ce a venit criza economica si a trebuit sa renunt la compania de constructii, impreuna cu fratele meu, Vali, am dezvoltat o afacere online de "affiliate marketing", pe care mai tarziu am vandut-o. 15. Noi dam posibilitatea Gazdelor sa isi listeze singuri experinta de vacanta pe site-ul nostru. In acelasi timp, venind cu un produs nou, ne dorim sa educam gazdele in procesul de listare si ajutam aceste gazde prin intermediul responsabililor de comunitati. (Community Managers). Ca o listare sa fie publicata, trebuie sa respecte anumite caracteristici foarte clare. Selectarea vacantelor a fost facuta de noi personal, am ales cele mai unice experiente din Romania si Turcia (suntem mereu in crestere).  Pozele, sunt facute fie de Gazde, fie de noi. 16. Scopul nostru este ca sa ajungem la punctul in care vom avea poze de inalta calitate facute doar de Family Vacation si video-uri care sa capteze si mai bine experienta oferita. Harman, Family Vacation.com 17. Ca sa te poti diferentia de competitori trebuie sa fii in acelasi domeniu de activitate. Noi credem ca suntem unici in ceea ce oferim si vrem sa cream o piata unde orice localnic sa poata lista o experienta si nu o cazare si oricine merge intr-o vacanta sa poata gasi si planifica foarte usor o experienta in functie de preferintele lui. O vacanta "all inclusive" (din oferta agentiilor clasice) nu e gandita pentru a experimenta lucruri, de aceea de multe ori te intorci fara o poveste. Am intalnit copii care s-au intors dintr-o astfel de vacanta impreuna cu parintii lor si copii nici macar nu stiau ca au fost in Turcia. Tot ce au facut a fost sa stea in piscina de la Resort si sa manance toata ziua ce era inclus. O experienta ca asta te poate ajuta sa te relaxezi sau sa salvezi niste bani, dar nimic mai mult. 18. Ceea ce ofera Family Vacation este un proces simplu prin care un consumator poate gasi, planifica (customiza), iar apoi cumpara o vacanta unica, creata de localnici de oriunde in lume. O experienta customizata in asa fel incat sa se potriveasca lucrurilor pe care vrei sa le descoperi sau faci, recomandate de localnicii pe care ii vei intalni acolo. 19. Stiu ca tipul acesta de vacanta bazata pe experienta unica oferita de localnici m-a schimbat pe mine si familia mea si asta vreau sa ii incurajez si pe altii sa faca.  Family Vacation e parte din mine, din istoria mea si a familiei mele, ceea ce fac acum tine de pasiunea si viziunea care o am. 20. Nu stiu daca e pasiunea de vina sau viziunea pe care o am, dar astept fiecare dimineata sa incep sa lucrez la Family Vacation. Mai toata ziua si toata saptamana se rezuma la munca pentru Family Vacation si cumva mi-a intrat in rutina zilnica. Parca altceva nu mai imi place sa fac. Seara, tarziu, imi iau 2 ore pauza si merg la inot, dupa care continua munca. Iar apoi, inainte de somn imi place sa citesc o carte si diverse articole/reviste. 21. Duminica este singura zi in care nu lucrez si atunci incerc sa fac cat mai multe lucruri pe care nu reusesc sa le fac in timpul saptamanii. Ma vad cu prieteni apropiati, merg la teatru, mereu caut locuri noi unde as putea sa mananc sau sa socializez, locuri care sa aiba o poveste in spate. 22. Sunt foarte pasionat de gatit si probabil ca daca nu dezvoltam Family Vacation ajungeam sa dezvolt o afacere in domeniul culinar. 23. Cred ca optiunile de calatorie se schimba de la om la om, de la un tip de relatii intre cei care merg in calatorie (parinti-copii), la altul (cupluri, prieteni). Un cuplu poate alege o vacanta cu tema romantica, sau de descoperire a unei destinatii noi. O familie va cauta ceva care sa fie de interes pentru copii in primul rand, iar apoi pentru parinti. Aici Family Vacation vine cu o solutie speciala - noi te ajutam sa gasesti experientele care te imbogatesc pe tine ca om si pe copiii tai, in functie de pasiunile voastre. 24. Eu nu imi mai aleg vacantele in functie de destinatii, ci in functie de ceea ce vreau sa experimentez in acel moment impreuna cu cei cu care calatoresc. In Japonia mi-a placut sa descopar cultura localnicilor, foarte diferita de a noastra. In perioada in care imi doream sa experimentez heirupismul unei vacante cu autostopul, am intalnit un autostopist ca noi la granita dintre Spania si Portugalia. Il chema Topolino si era din Finlanda. Am vorbit despre calatorie in timp ce asteptam sa ne ia cineva cu autostopul si inainte sa plecam, am facut schimb de email. Luni mai tarziu, in timp ce mergeam spre Finlanda la indicatiile lui, descopeream surprinsi ca si alti calatori il cunosc pe Topolino, baiatul cu spirit liber care umbla descult. Ne-a primit, ne-a gazduit, am luat masa impreuna chiar si in statia de autobuz - cu tacamuri, oale, scaune cu tot! Ceilalti guests ai sai trebuiau neaparat sa incerce mancarea pregatita de el, fara sa piarda autobuzul, asa ca ne-a asezat masa, la propriu, in statie. Ani mai tarziu, l-am intalnit pe Topolino pur intamplator in Vama. De bucurie, si-a aruncat rucsacul in curtea unui localnic in timp ce alerga spre noi. Am aflat ca mergea spre Turcia. Doua zile mai tarziu l-am sunat pe Topolino si era in Rio. 25. Cred ca multe principii depind de momentul in care te afli in viata. Insa cateva sunt fundamentale pentru mine - prima data le-am invatat de la familia mea si m-am bucurat cand le-am observat in unii oameni care au locuit in casa noastra sau pe care i-am intalnit in vacante sau pe care ii admir. Sunt principiile unui crestinism autentic -  le-am descoperit in Biblie, pe care o citesc si (re)descopar zilnic. 26. Cred ca optimismul e o caracteristica de familie. Suntem o familie foarte unita, chiar daca suntem la kilometri distanta. Parintii sunt in Republica, eu si sora mea in Romania, fratele meu in US. Ne-am nascut in Moldova in perioada comunista, intr-o familie cu o situatie financiara deloc stralucita.  Dar am invatat sa gasim placere in lucruri mici: uneori ne bucuram stand cu familia in jurul mesei si povestind, alteori poate ieseam un picnic, sau ieseam cu cortul, dormeam in masina sau calatoream prin tarile de prin prejur si stateam la prieteni sau diversi localnici. Experiente ca acestea si ca cele pe care Family Vacation si-a propus sa le ofere m-au invatat sa vad partea plina a paharului. Nu stiu daca atrag lucruri bune, sunt convins ca lucrurile bune le ofera Dumnezeu. 27. Cred ca ma descurajeaza prea putine lucruri. Cand sunt dezamagit invat sa vad barna din ochiul meu! E un proces continuu 🙂 viscri6 28. Family Vacation nu sunt doar eu si fratele meu, suntem o echipa de pasionati. Am inceput 2, acum suntem 7, impartiti pe design, programare, community management, dezvoltare, advising. Si multi prieteni care ne sfatuiesc si ne incurajeaza. v3_resize

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

'