X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Andrei Georgescu face ocolul pamantului pe motor

Pasiunea pentru motociclete si dorinta de a face inconjurul lumii pe motor, l-au facut sa-si paraseasca jobul, casa, cainele si mama (lasata in grija unui prieten bun). Si-a propus ca, in 3-5 ani sa viziteze, pe motocicleta, cinci continete si peste 90 de tari. Sa faca cunoscuta Romania, sa cunoasca oameni si locuri noi.

Andrei Titi Georgescu are 38 de ani si, la startul expeditiei RoQuest –martie 2011- era insotit de un prieten care l-a abandonat din motive de sanatate si care acum nu-l mai poate ajuta cu nimic.

Pe cat de frumos a fost drumul in primul an de expeditie, pe atat s-a dovedit de greu de indurat la un moment dat. Se afla in jungla Nigeriana unde nu avea contact cu exteriorul pe cand mama sa a murit. A aflat de deces abia dupa sase zile, cand apelurile sorei sale au ajuns la el. Era prea tarziu si sa se intoarca macar pentru inmormantare. A trebuit sa duca singur aceasta povara sufleteasca dar nu a renuntat.

La scurt timp (in cateva luni) a ajuns in Brazilia unde procesul de scoatere din vama a motorului a fost foarte complicat si a durat 3 luni. “Birocratia este ceva de neimaginat si nici nu am gasit foarte repede un agent care sa nu vrea sa-mi ia toti banii din buzunar. Prietenii mei de aici mi-au gasit in final un agent cu un pret rezonabil si avand in vedere ca vamesii brazilieni au stat in greva 4 luni toate lumea spune ca am fost norocos ca am asteptat doar trei luni”, spune Andrei Georgescu. Inconvenientul din Brazilia l-a facut sa stopeze, pentru moment, expeditia, pana va strange banii sa isi reia planurile initiale: cinci continente, 90 de tari, peste 400.000 de kilometri (de 10 ori inconjurul pamantului).

Traseul a fost, in linii mari, acesta: Ukraina, Georgia, Armenia, Iran, Turcia, Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Franta, Spania, Maroc, Vestul Saharei, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Benin, Nigeria, Camerun, Gabon, Congo Brazaville, Congo Kinshasa, Angola, Namibia, Brazilia.

Tara cu celebrul carnaval de la Rio, pe cat de neprietenoasa a fost la inceput s-a dovedit ca are oameni inimosi, care l-au ajutat pe Andrei sa-si gaseasca un job, o locuinta si sa-si recupereze motocicleta. Acum, aici sunt cantonate toate sperantele motociclistului, in incercarea sa de a strange banii si a continua expeditia incepand (poate) de anul viitor.

Patru ani de pregatiri pana la startul expeditiei

Ideea le-a venit lui Andrei si lui Bogdan (partenerul sau de drum) prin 2005, cand se plimbau prin munti cu motocicletele. Au umblat destul de mult dupa sponsori dar cei care i-au ajutat cu echipament au fost tot prietenii apropiati . Nu au avut parteneri care sa le dea bani. In momentul plecarii, Andrei Georgescu avea in tara o mica afacere de alpinism utilitar. Mai participa din cand in cand la competitii moto, dar iesea des la munte cu prietenii cu motoare.

De la plecarea lor, mediatizata de posturile tv dinRomania, drumul a fost excelent in permanenta  si plin de fel de fel de minunatii, dupa cum povesteste Andrei. 70% asfalt si 30% offroad. “Am ramas singur in Camerun din cauza problemelor de sanatate ale lui Bogdan. Problemele lui au aparut inca dinArmenia si s- au agravat in momentul in care am ajuns in Turcia. Dupa aia ne-am oprin in Italia (Verona) unde eu am plecat singur mai departe pana in Maroc la niste prieteni si Bogdan a ramas internat in spital doua saptamani avand o boala destul de rara – miastenia gravis – fiind obligat sa faca tratament toate viata”, mai spune Andrei. Din punct de vedere medical Bogdan trebuia sa se opreasca chiar atunci dar totusi a continuat, ingreunand intr-un fel sau altul si soarta partenerului sau de drum.

In opinia lui Andrei, cel mai greu moment au fost doua zile in Congo Brazaville in sezonul ploios , doua zile petrecute pe un drum de pamant in jungla, doua zile in care si-a testat la maxim capacitatile fizice si psihice. “Sunt foarte  multe momente frumoase dar cele mai frumoase sunt cele legate de oamenii intalniti si prietenii care i-am facut pe drum”, marturiseste el.

L-am intrebat daca nu i-a fost greu sa stea atatea ore pe motocicleta. Mi-a raspuns ca o expeditie nu este niciodata dificila daca esti motociclist si iti place sa mergi pe motocicleta. Andrei Georgescu face inconjurul pamantului pe o motocicleta Yamaha XTZ 750 SuperTenere fabricata in 1989, cu o autonomie de 650 km. Trebuia sa alimenteze la fiecare statie intalnita pentru ca nu stia niciodata daca in urmatorii 600 km gaseste o alta statie. S-a cazat, de cele mai multe ori la cort, iar localnicii l-au omenit cu mancare in multe locuri.

Prin locurile pe unde a trecut Andrei a vorbit despre Romania. Strainii sunt interesati in principiu de orice. Cel mai mult rezoneaza, spune el, la frumusetile muntilor nostri, la tot ce inseamna natura si frumos. El este, cum s-ar spune, un bun ambasador al Romaniei, dar si al firmelor care ar dori sa-l branduiasca pentru a face cunoscut numele lor. Exista spatiu publicitar pe echipament, pe motocicleta, pe pagina sa de facebook (http://www.facebook.com/andrei.topadventure?ref=ts) sau pe blogul sau (http://andreiatw.wordpress.com/). De asemenea, Andrei poate oferi filmuletele facute pe traseu ori pozele expeditiei.

La intoarcerea sa, poate va scrie o carte cu toate amintirile si tot ajutorul primit pe parcurs de la straini. Aventurile sale sunt frumos de citit si pe blogul sau, iar daca cineva este interesat sa-l ajute pe Andrei in continuarea expeditiei sale, il poate contacta pe facebook.

Cateva imagini din expeditie, aici:

[nggallery  id=13]

 

2 Comments

  • avatar

    foarte interesant!

  • avatar

    Radu nu prea e el blogger ; si-au facut blog tpeaormr, asa, doar sa tina prietenii la curent cu aventura lor. Tu poti sa ii pui la blogroll insa, ca nu le strica niste vizitatori

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!