X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Ateliere de antreprenoriat. Marketing si promovare (ziua 5)

 

by Oana Grecea

”Marketingul vinde. Publicitatea… depinde”.

Am trecut de jumătatea Atelierelor de Antreprenoriat organizate de Fundația Romanian Business Leaders, iar ziua cinci, dedicată Marketingului și Promovării a fost extrem de interesantă dacă te gândești că orice ai vinde – produs sau serviciu – nimeni nu știe de tine, oricât de bun ai fi, dacă nu te promovezi.

Iulian Chihaia, trainerul nostru pentru patru ore (el este acționar la compania Focus Plus) ne-a provocat cu un exercițiu de segmentare a pieței fiecărui business avut în minte sau în lucru. Practic, să trecem dincolo de criteriile pe care le avem la început în minte, respectiv: vârsta, sex, mediul urban sau rural, venituri, educație, obiceiuri de consum sau valori. Să segmentăm piața pentru toate vârstele și să vedem pe cine avem în vedere și de ce ca să ne fie client. De ce ajută segmentarea? ”Este critică pentru alegerea target-ului, este importantă pentru definirea strategiilor și ajută la stabilirea priorităților. Tot prin segmentare puteți stabili și canalele de distribuție”, a spus Chihaia.

Într-o companie, marketingul este atât de important încât ”oricine din companie este în departamentul de marketing” a apreciat trainerul.  Mi-a plăcut că am aflat de importanța celor 8 P în mixul de marketing: Produs, Preț, Plasare, Promoție, Poziționare, Personal, Plan și Profit.

Philip Kotler, un guru al marketingului spunea că ”nu va fi o piață a produselor care vor fi un pic pe placul tuturor, ci doar a produselor care vor fi mult pe placul unora”.

Ionuț Munteanu, PPC Marketing Specialist la WEB Digital a explicat cât de important este remarketingul, adică segmentarea utilizatorilor care au vizitat site-ul tău. Cum majoritatea afacerilor participanților la Atelierele de Antreprenoriat vizează mediul online, toată lumea a fost interesată de impactul pe care îl are o campanie google ads sau facebook ads, când apelezi la una și când la cealaltă. Și un sfat pentru cei care lucrează sau intenționează să lucreze cu o agenție digitală: căutați să fie o agenție acreditată Google Partner.

Sorin Psatta, integrated communication director la BBDO România, unul dintre cei mai titrați oameni din publicitate, a avut o prezentare cu mult umor și învățăminte. Am reținut că în publicitate, orice ai spune sau ai face, este vorba despre aceiași poveste: ”Boy meets girl” (Băiatul întâlnește fata). Dacă nu există această ”chimie” nu există film bun (exemplul venea din industria cinematografică) dar probabil nici o reclamă bună.

Psatta ne-a vorbit despre obiectivele unei campanii publicitare: creșterea notorietății produsului, comunicarea beneficiilor, creșterea impresiilor favorabile referitoare la produs și creșterea cererii. Foarte interesante au fost exemplele reclamelor la pate Bucegi și la spoturile Antrefrig.

”Marketingul se concentrează pe vânzare. Publicitatea se concentrează pe comunicare iar brandingul se concentrează pe cumpărare (consumator)”, a spus Sorin Psatta.

Publicitarul ne-a propus și un test drăguț, de o secundă, în care fiecare trebuia să se gândească la ce ar alege din următoarele cuvinte: Inteligență.      Avere.     Dragoste.

………………………………………………………………………..

Răspunsul testului? Fiecare alege ce simte că-i lipsește!

 

(PS: citatul de început este spus de Sorin Psatta).

CALENDAR-04

 

Pentru ediția III (15 martie – 7 iunie) nu mai sunt locuri disponibile. Dar vă puteți înscrie la ediția IV (septembrie – decembrie 2014) și până în 15 iunie beneficiați de promoția: plătești 6 ateliere și participi la 7 (1320 lei)! Detalii la http://www.ateliere.rbls.ro și pe www.facebook.com/atelieredeantreprenoriat. Atelierele de Antreprenoriat sunt un program al Fundației Romanian Business Leaders, organizat cu sprijinul partenerilor: Garanti Bank, Vodafone România, City Grill,  Austral Trade, Camera Americană de Comerț în România, CARIERE, Wall-Street.ro, GRASP, Akcees și ABC Antreprenori.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!