X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Ateliere de antreprenoriat. Vanzare si negociere (ziua 4)

  by Oana Grecea Momentul când începem să vindem este momentul când avem o idee, a spus Florin Stoleriu, managing partner&senior consultant la Sales Advisor, în cadrul Atelierelor de antreprenoriat (un program al Fundației Romanian Business Leaders), care au continuat sâmbătă cu ziua de Vânzare și Negociere.  Ca de obicei, exercițiile propuse de traineri  au fost foarte interesante și provocatoare. Pentru fiecare business în parte trebuia definit CAB, adică C(aracteristici), A(vantaje) și B(eneficii).   Într-un proces de vânzare, comunicarea nonverbală este la fel de importantă ca cea verbală. De fapt, 80% din vânzări sunt emoționale. Comunicarea non-verbală are și ea 3 etape: interogarea, ascultarea și implicarea.  Iar ascultarea poate fi de mai multe feluri: ignoranță, selectivă, activă, simulare și empatică. Ziua de Vânzare și negociere mi-a fost de folos pentru că s-a vorbit foarte mult despre acest aspect legat de online și diferențele dintre o vânzare online și una offline. Nu că una ar exclude-o pe cealaltă, însă abordările trebuie să fie diferite. Liviu Taloi, co-founder la ECOMpedia și manager la GPec a definit foarte bine multe aspecte ce țin de online. El spune că să nu bagi niciodată bani în marketing online dacă nu știi să măsori ceea ce faci. 30% din cele 9 milioane de utilizatori de internet din România cumpără online, deci este loc de creștere. ”Online-ul nu vinde produse, ci servicii”, a mai spus Taloi. Clientul te plătește pentru a fi fericit că produsul i se aduce la ușă. Dacă te apuci să învestești într-un business online, 5% din resurse trebuie alocate pe partea de distribuție a mesajului și 95% pe partea de creație a lui. Pentru că decizia consumatorului de a rămâne pe site se pare că este de 8 secunde, ceea ce scriem în descriere este foarte important. Pentru cei interesați de comerț online, Liviu Taloi a postat pe FB câteva linkuri și resurse utile, aici. La Atelierele de Antreprenoriat particip ca urmare a faptului că am câștigat bursa pusă la concurs de Răzvan Pascu, condiția fiind să relatez în timp real de la fața locului. Cum îmi place să scriu și să împărtășesc cu voi ce aflu/învăț de la alții, zic că ”rolul” mi s-a potrivit mănușă. Despre Ateliere puteți afla mai multe și pe pagina lor de Facebook. Fundația Romanian Business Leaders, fondată sau inițiată din câte știu de Mihail Marcu (MedLife) cuprinde peste 300 de lideri din diverse domenii, antreprenori și manageri, care și-au propus să schimbe în bine România, dincolo de așteptările ca ”statul” să facă ceva pentru noi, pentru antreprenori sau angajați. Prin acțiunile lor își doresc să ajute la schimbarea în bine a lucrurilor care trag înapoi țara noastră. ”Fundatia Romanian Business Leaders este o organizatie apolitica, neguvernamentala si non-profit, infiintata in iulie 2011. Obiectivul sau este sa conecteze liderii din mediul privat intr-o maniera productiva, pentru a face Romania o tara mai buna pentru business. In acest fel, va deveni .

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

'