X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Oct 12, 2012 - Bucatareala    No Comments

De ce ar trebui sa mancam struguri

Vreți energie pe loc? Consumați struguri. Prin conținutul mare de fructoză furnizează o cantitate mare de energie. Pentru că tocmai e sezonul lor, m-am gândit să fac o recapitulare de ce ar trebui să-i consumăm sau nu.

Mi-am amintit de cât de frumos sunt asortați strugurii la micul dejun, alături de bucăți de brânză diferită și câteva nuci. Această combinație am întâlnit-o în unele hoteluri ori la degustări de vinuri. Bineînțeles că poate fi încercată și acasă, însă nu cred că avem atâtea feluri de brânză cumpărate deodată.

La prânz, strugurii i-am văzut serviți în bolul de fructe, mai mult ca aperitiv. Seara nu sunt indicați (ca mai toate fructele de-altfel), deoarece se digeră greu. Pentru că este un fruct cu multiple calități/vitamine, trebuie știut că doar cei care au diabet trebuie să-i evite.

Strugurii sunt buni în orice sezon, dar mai ales atunci când apar, deoarece combat strarile depresive specifice toamnei. Strugurii roșii au mai puține calorii decât cei albi și mai multe fibre sintetice. Sunt buni pentru cine vrea să țină cură de slăbire, zic unele surse. Eu am citit în cartea Mihaelei Bilic, (nutriționist în care am mare încredere și de aceea îl voi tot cita în materialele mele), că fructele nu sunt indicate în cura de slăbire, deoarece rețin apă, ci folosite doar pentru o detoxifiere. Pe de altă parte, conținutul bogat în apă (81%) contribuie la menținerea unei bune hidratări a corpului și a pielii.

Strugurii albi sunt bogați în glucide, vitamina C, vitamina K sau grăsimi saturate. Au puține calorii și niciun pic de colesterol. Totuși, sunt recomandați mai mult strugurii roșii datorită conținutului mai mare de antioxidanți.

Strugurii sunt bogați și în fibre și minerale, drept pentru care sunt un bun laxativ.

De ce am spus că dau energie? Pentru că au un aport de 72 kcal/100g, aproape cât smochinele, dar mai puțin decât bananele. Conținutul bogat în glucide este bine asimilat de organism. Datorită polifenolilor, strugurii negri protejează inima și previn formarea cheagurilor de sânge.

Strugurii conțin 60 calorii la 100 de grame, 15 g de glucide, 1 g de fibră, potasiu, magneziu, calciu, vitamina C, vitamine din grupul B, fitonutrienți.

Dar ar trebui să-i mâncăm pentru că sunt gustoși, că sunt de sezon, că un fruct este binevenit indiferent dacă îi cunoaștem sau nu proprietățile.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!