X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

May 23, 2014 - Bucatareala, Ganduri    2 Comments

Experiente personale. Auchan/Real, aceeasi Marie, sub alta palarie

 

by Oana Grecea

Până de curând, Auchan era retailerul meu preferat. Cele mai diversificate produse, cele mai largi alei, program prelungit. De la preluarea Real însă, lucrurile s-au schimbat în rău. Deși m-am bucurat că o să am un Auchan aproape (în AFI Palace Cotroceni), în loc de Realul cel scump și neprietenos, m-am trezit că fac cumpărăturile tot la Real, cu etichete de Auchan…

Să mă explic. Asta cu etichetele o știu de la conferința lor, la care i-am intrebat ce investiții fac în marketing și cum comunică cu clienții lor (pentru că pliante nu mai au, site-ul e de toată jena, cumpărături online nici nu se gândesc să implementeze) în care mi-au răspuns că au ”investit” la raft, adică în schimbarea etichetelor… că altceva nu am prea văzut. Înțeleg că fostul Real actual Auchan din AFI Palace e mai mic decât cel din Militari, unde eram obișnuită să merg, însă tot nu înțeleg de ce nu găsesc aceleași produse.

De când fac pâine de casă cu maia naturală, doar rareori am putut folosi cea mai bună făină, cea Bio de la Terra Natura (nu îmi permit să mi-o comand mereu online, neavând prezență fizică pe piața din București). Și folosesc a doua cea mai bună făină de pe piață (părerea mea), respectiv 7 Spice de 650 (o are la vânzare și Marius Tudosiei în Băcănia Veche, o mai găsesc în Metro și în Auchan Militari). Cum fac pâine de două ori pe săptămână pentru familia mea, am rămas fără stocul de făină 7 Spice (de 650). M-am dus așadar să o cumpăr de la cel mai apropiat Auchan, unde este a treia oară când n-o găsesc. De data asta m-am hotărât să întreb. La raft, nu aveam pe cine (pentru că, de fiecare dată când fac asta și caut oameni, pe cei care-i găsesc pe la case, foarte ocupați și prinși îmi spun că ei nu au nicio vină că nu sunt lucrători, dacă s-au dat afară oameni; la conferința de presă însă oficialii au susținut că ei au făcut angajări…). Ca să comunic cu cineva a trebuit să mă întorc jumătate din magazin să ajung la relații clienți (deși timpul meu e prețios) unde mi s-a spus (după 15 minute de așteptări și verificări) că furnizorul nu aduce această făină. De fapt, nu o aduce în Auchan/Real-ul din AFI. M-am enervat cumplit pentru că mă dusesem special pentru făină și o vopsea de păr de la Welatton, un număr pe care-l găseam la Auchan Militari dar pe care, evident, în acea zi nu l-am găsit la Auchan/Real AFI.

În Auchan am mai avut probleme cu cărucioarele (asta și în magazinul din Militari dar și la alți retaileri) și cu cântărirea produselor congelate, pentru că nu știi pe ce taste trebuie să apeși ca să ajungi la produs. Mă deranjează și dispunerea produselor, pentru că m-am obișnuit ca la Auchan să intru întâi în zona alimentară, pe când în cel din AFI totul a rămas ca pe vremea Realului: intri și dai de alte produse, cele alimentare și fructele fiind la sfârșit. De-aia ziceam că după părerea mea, vorbim de același magazin, doar sub alt nume, deși laudele lor cum că rebanduirea s-a făcut în cel mai scurt timp posibil nu conteaneau să înceteze, când de fapt eu cumpărătorul/clientul, nu văd nicio diferență, decât de etichetă.

Și ca să fie experiența neplăcută cu totul, am constatat încă de la venire că parcarea exterioară nu mai există în AFI Cotroceni, că în cea subterană trebuie să plătești deși nu sunt spații libere și locurile de parcare sunt prea înguste pentru gusturile mele, că e o întreagă aventură să ajungi cu căruciorul plin de cumpărături la mașina ta, că dacă ai lăsat tichetul în mașină,de fapt trebuie să plătești în Mall și deci trebuie să te întorci cu tichetul ca să plătești parcarea. Urăsc să pierd timpul la cumpărături, să caut ceva și să nu găsesc, ca să nu spun să fac drumul chiar degeaba că nu au deloc ce-mi trebuie.

Îmi pare tare rău că Auchan crede că dacă încearcă să țină prețurile mici înseamnă totul pentru client. Părearea mea este că a găsi produsele căutate, a avea o experiență plăcută (cărucioare funcționale și oameni pe care să-i întrebi una-alta prin magazin), și a avea parcare accesibilă pentru cumpărături (eu una nu mai merg decât  acolo unde ajung ușor cu căruciorul la mașină) este la fel de important. Voi ce părere aveți?

2 Comments

  • avatar

    M-am ratacit printre rafturi. M-ai precis, am ametit,
    Parcarea…coada pentru tichet. Daca stai mai < 3 ore, nu costa, insa, la coada tot trebuie sa stai chiar daca e degeaba ca n-ai nimic de plata.
    Da, parcarile exterioare de pe toate laturile au disparut. Uneori trebuie sa te duci la etaj..ceea ce e o mare aventura sa urci si sa cobori cu lifturile.
    Mi-a creat o stare de neplacere, din pacate chiar daca imi era foarte convenabil, am renuntat sa ma mai duc.

  • avatar

    Exact Ana. Te fac sa renunti. Treaba cu parcarea e vina evreilor patroni la AFI, carora nu le mai ajungeau veniturile si au bagat parcarea cu plata. Inclusiv angajatii Auchan platesc parcarea, deci nu exista exceptii. Dar un magazin de talia Auchan, daca se respecta si pt ca are suficient profit ar trebui sa suporte costurile parcarii pentru cei care dovedesc ca au cumparat de la ei. Stiu ca e gratis sub 2 ore, dar de obicei iti faci cumparaturile in Mall si la sfarsit mergi in Auchan ca sa nu lasi alimentele proaspete sa zaca in masina. Deci practic depasesti cele 2-3 ore gratis.
    Ma deranjeaza ca toti retailerii profita de necesitatea oamenilor de a cumpara produse alimentare si nu-i intereseaza prea mult sa ai o experienta placuta la cumparaturi. Probabil asa ne trebuie pentru ca nu cumparam online. Dar si aici e o discutie, ca nu sunt toate produsele online (ma refer la retailerii care vand astfel, pt ca Auchan a declarat ca e prea scump si ineficient sa faca asta si nu se gandesc sa intre online prea curand).

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!