X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Gala premiilor e-commerce (GPec), ziua 1

by Oana Grecea

Între 26-28 mai, mă găsiți, cum am relatat și pe FB, la cel mai important eveniment de e-commerce din România. Merg să ascult statistici, tendințe și ce se mai poate face pentru a converti un vizitator în cumpărător, de la cei mai cunoscuți specialiști în comerț electronic din România și din străinătate.

Marketingul 1.0 – despre produs. Marketingul 2.0 centrat pe cosumator. Marketingul 3.0 este marketingul emoțiilor, a spus Diana Olar, Managing Director Voucherry România. Sau altfel spus, încercați în tot ce faceți, în tot ce vindeți, să spuneți o poveste, să faceți oamenii să rezoneze cumva cu produsul vostru, pentru că toate acțiunile unui om au ca țintă fericirea.

Ea a mai spus că

– emoțiile vând

– punctele de loialitate și discount-urile au efect limitat fără emoții.

– emoțiile inserate în media și marketing contribuie la creșterea ROI de două ori.

Un studiu britanic replicat în 132 de țări, inclusiv în România a arătat că: unui grup i s-au dat bani, altui grup i s-a oferit și posibilitatea de a ajuta un ONG; al doilea grup a avut un grad de satisfacție mai mare. Vânzările au crescut cu 19% când s-a introdus factorul emoțional. Amazon îți comunică la fiecare cumpărare că ai făcut ceva bun, că acțiunea ta a avut impact.

Când cumpărăm de la un brand, există o confirmare că ai făcut ceva bun și din partea altcuiva, nu doar a brand-ului. Un exemplu de ce putem face este inserarea unui link către o cauză nobilă în newsletterul companiei.

Mi-a plăcut foarte tare și Chris Goward, President and CEO WiderFunnel care a avut ca temă: ”Website Optimization and Testing – 6 Lessons from the Future”. El a spus ceva foarte interesant: “Un redesign este ultimul lucru pe care-l doriți pentru că costă mult și durează mult, timp în care Internetul se schimbă; la final, nu vei mai fi adaptat la ultimele inovații. Cele mai multe site-uri fac îmbunătățiri permanente, nu fac redesign; Amazon nu a făcut niciodată redesign, dar face schimbări și testează mereu”.

Moduri de a înțelege mai bine consumatorul: cercetări după vânzare; cercetări pe site; comportamentul pe web; testare; testare A/B (validarea celorlalte rezultate). Informația pe care o comunici consumatorului nu este aceeași cu cea pe care o percep ei. Oferta care este comunicată consumatorului trebuie să fie clară. Trebuie să te întrebi mereu: ce este unic la oferta ta? care sunt caracteristicile clienților? cum te poți diferenția? Înlocuiți “best practices” cu “test practices”!

Am mai reținut, adunat de la ceilalți speakeri din timpul primei zile (agenda și vorbitorii îi găsiți aici) următoarele:

Va crește volumul tranzacțiilor, dar și valoarea tranzacționată

Cumpărăturile de pe dispozitive mobile au crescut de la 5 la 16%; de la 60% la 40% a scăzut numărul celor care nu cumpără dacă nu văd produsul

scade apetitul cumpărătorilor dacă aud de probleme legate de comenzi; 8 din 10 plăți se fac pe site-uri românești, dar la valoare ar fi 65% pe site-uri externe și 35% pe cele românești

Românii au început să aibă curaj să cumpere de pe site-uri străine. Acolo plătesc mult mai mult cu cardul decât o fac pentru cumpărăturile din țară.

Bătălia se dă pe cumpărăturile cu valoare mai mică

Ponderea prețului e în continuă scădere pentru clienți atunci când vine vorba de o achiziție.

E din ce în ce mai important ca un colet să fie primit în aceeași zi în care se face comanda.

De Black Friday se livrează mult mai mult decât se livrează de Crăciun de la an la an. Au crescut foarte mult livrările de electronice, electrocasnice și fashion.

Coșul mediu este mult mai mare online decât offline, cam dublu; valoarea medie este de circa 35 euro

În 10 zile de la lansarea serviciului Carrefour-Online.ro, s-a triplat echipa; taxa unică de transport de 15 lei, a făcut oamenii să cumpere mai mult decât din magazin; circa 1.000 de clienți noi în fiecare lună

Pentru a crește afacerile, e nevoie de o clasă de mijloc cu venituri pe care oamenii să fie dispuși să-i dea pe online, dar și un cadru legal

La Cora, coșul online e de 4 ori mai mare decât în magazin; frecvența de cumpărare e de 2,5 ori pe lună; sunt puțini cei care au făcut o singură comandă

Clipurile video pot aduce o contribuție, dar nu sunt elementul cel mai important care motivează cumpărarea

În provincie, funcționează sistemul de colectare a mai multor produse pentru că sunt termene mai largi de livrare

Vor exista POS-uri în curând la fiecare curier; ce ne facem însă cu comisionul de 1,1% la plata cu cardul la POS de către client?

10-15% dintre cumpărători preferă să plătească mai mult ca să primească un colet în aceeași zi; problemele sunt densitatea de curieri și lucrul cu dispeceratul

Și băncile au probleme cu decontarea, durează prea mult

Portofelele electronice precum PayPal au simplificat mult plata cu cardul; ele oferă o experiență de cumpărare, mai ales în plățile cu mobilul

Prin portofelele electronice, consumatorii pot stoca datele privind cumpărăturile și le pot folosi de fiecare dată pentru a ușura cumpărarea.

MasterPass e lansat acum doi ani de Mastercard; este un serviciu care permite plata electronică cu orice card de plată și de pe orice aparat. Este vorba despre viteză, securitate, simplitate.

În mod normal, cumpărătorul selectează produsul – selectează metoda de plată – introduce datele cardului – introduce adresa de livrare; prin MasterPass, utilizatorul transferă datele necesare plății către comerciant și astfel procesul de cumpărare este mult mai rapid

Comerciantul se poate afilia unui program de fidelitate și cumpărătorul strânge puncte la fiecare cumpărare.

Faceți descrieri bune ale produselor, puneți-le în categorii clare.

Folosiți optimizările automate, folosind reguli și script-uri și astfel optimizezi în timp ce te distrezi

Adăugați cuvinte cheie negative în campaniile dinamice

Folosiți datele demografice în Analytics; segmentați-vă utilizatorii: unii necesită AdWords; alții SEO; unii optimizarea ratei de conversie; altora le puteți trimite un newsletter; folosiți segmentarea pentru remarketing; faceți liste de remarketing pentru reclamele din căutări

Remarketingul dinamic este foarte bun pentru Display ads, dar nu este util în cazul produselor care nu pot fi înlocuite cu altele, de exemplu un cablu

Google știe vârsta și genul utilizatorilor prin urmărirea comportamentului online; sunt date destul de corecte; targetați-i cu o rată de conversie mare pe utilizatorii al căror profil îl cunoașteți

Valoarea medie a cumpărăturii este de 50 de euro, ceea ce reprezintă o maturizare a pieței

Va crește volumul tranzacțiilor, dar și valoarea tranzacționată

Vor crește turismul și utilitățile

Plata cu cardul în România este estimată la o piață de 300 de milioane lei, dar majoritatea reprezintă utilități

Numărul utilizatorilor unici care fac plăți cu cardul crește cu 35% pe an

Cel mai important pentru comerciantul din retail este să încaseze bani atunci când face vânzarea

 

1 Comment

  • avatar

    Am mai invatat ceva din acest articol.
    Multumesc.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

'