X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Oct 15, 2012 - Bucatareala, Ganduri    No Comments

Gustarea perfecta

 

Cum poți convinge o persoană supraponderală să renunțe la programul de lucru de 12 ore, la singura masă a zilei de la ora 20:00 în favoarea unei vieți echilibrate atât fizic cât și spiritual?

Răspunsul vine de la Șerban Blebea, personal trainer WorldClass. El spune că obiceiurile proaste se pot schimba prin introducerea graduală a obiceiurilor pozitive, în special prin  alimentație și sport. In rândurile care urmeaza prezinta câteva variante de alimente sănătoase ce pot fi consumate la birou, pe fugă sau în pauza de masă.

”Trăim într-o societate în care se dorește tot mai mult obținerea de rezultate rapid, fără efort și cu o investiție cât mai mică. Aici mă refer la tot ce înseamnă industria de fitness, rețete de slăbit, pastile miraculoase și aparate ce îți lucrează <<pătrățelele>> în timp ce tu poți urmări telenovela preferată. Se observă un trend de a îmbina sportul și dieta în viața cotidiană, dar problema apare în momentul în care aceasta este una dezechilibrată de la bun început. Am întâlnit, prin natura profesiei mele, multe persoane ce doresc să își redobândească silueta din anii de glorie, dar puse în fața unui program echilibrat de viață, sport și alimentație nu îl pot asimila în agenda lor zilnică.

Pentru început vom defini <<gustarea>> perfectă. Aceasta trebuie în primul rând să poată înlocui cu succes din punct de vedere nutrițional o masă principală: procent de proteine, carbohidrați, fibre și grăsimi sănătoase.

În al doilea rând aceasta trebuie să puncteze foarte bine la capitolul:

mobilitate, să poată fi luată oriunde;

ușurința de a fi mâncată;

să nu facă mizerie;

să nu păteze;

să nu miroasă;

să nu deranjeze colegii.

Exemple ar fi:

  1. Batonul proteic– se depozitează ușor, se cară usor, se mănâncă rapid. Din punct de vedere al valorilor nutritive trebuie să avem o grijă specială la raportul proteine/ glucide. În comerț se găsesc de obicei batoane proteice ce conțin 3 g de proteină la 40-50 g glucide. O altă problemă ar fi prezența insuficientă a fibrelor, majoritatea conținând foarte multe zaharuri simple. Regula de aur ar fi alegerea unui baton cu un conținut de proteină de 20%, cu un conținut ridicat de fibre și cât mai puțini îndulcitori artificiali.
  2. Iaurtul grecesc – nu punctează foarte sus din cauza necesității unui mod de a-l ține la o temperatură scăzută. Din punct de vedere nutritiv conține de 2 ori mai multe grame de proteină față de un iaurt normal. În plus, abundă în caseină, proteină cu o rată lentă de asimilare, ceea ce o face perfectă pentru perioadele lungi în care nu putem mânca.
  3. Nucile, migdalele – reprezintă o variantă perfectă pentru “șoarecii de birou”. Pot fi transportate foarte ușor, conțin grăsimi sănătoase și proteină de natură vegetală și pot stăvili cu succes pofta de mâncare pentru încă câteva ore. În plus, se pot ronțai foarte ușor în fața monitorului.
  4. Fructele și legumele – nu sunt o sursă bună de proteină, deoarece fructele conțin în special fructoză, iar legumele – fibre, dar pot astâmpara pofta de mâncare până când timpul ne poate permite o masă normală. Pe de altă parte, consumul exagerat de fructe cu un indice glicemic ridicat (pepene, ananas, stafide) poate duce la creșterea în greutate sau la diabet de timp 1 sau 2.

În concluzie, se poate scădea în greutate pe fondul unei zile încarcate la birou cu condiția să ne alegem cu atenție gustările”.

 

Despre Șerban Blebea

* Antrenor fitness din anul 2009

* Colaborează cu WorldClass din 2011 ca antrenor personal

* Din 2012 lucrează la un proiect de combatere a obezității juvenile

* Performanțe sportive: vicecampion bodybuilding classic juniori

Ce înseamnă să lucrezi cu un antrenor personal? ”Din punctul meu de vedere antrenorul personal se aseamănă cu un croitor. Suntem specialiști în domeniul nostru de activitate, posedăm cunoștiinte vaste despre anatomie, biomecanică și alimentație, dar pe deasupra avem un țel, cel al persoanei pe care o antrenăm. Scopul fiecărui <<elev>> în parte îl asimilez ca fiind al meu și nu mă opresc până nu îl realizez” – Șerban Blebea, personal trainer WorldClass.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!