X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

In loc de concluzie la Gala Premiilor Ecommerce 2014 (zilele 1-3)

by Oana Grecea

Nu știu cum au fost celelalte gale, pentru că este prima la care am participat. M-a impresionat numărul mare de participanți (600), invitați (45 de speakeri) și workshopuri, toate foarte utile și bine targetate. 

Despre ziua de 26 mai am scris aici.

Voi povesti deci despre zilele de 27 şi 28 Mai care au adus participanţilor 12 workshopuri axate pe subiecte de interes pentru un magazin online: Optimizarea Conversiilor, E-mail Marketing, Personalizare, Logistică şi Curierat, Loializarea Clienţilor, Branding, Persuasiune, SEO, PPC, Usability, Web Analytics, Social Media.

– 4 motive pentru care avem nevoie de un brand online puternic: crește rata de conversie, crește reputația online, evităm lupta în prețuri pe termen mediu și scurt, deveniti un brand unic și ireplicabil;

– “A brand is a reason to choose” – Cheryl Burgess (Blue Focus Marketing)

– Primii 1% dintre clienți generează profit cât ultimii 50% dintre clienți și cei mai buni clienți au o valoare medie a comenzii de 5x mai mare” – sursa RJ Metrics Benchmark 2013, citat de Valentin Radu

– Focusul nostru trebuie să fie pe depășirea așteptărilor primilor noștri clienți de fiecare dată.

– Piața se uită la ceea ce face liderul, în cazul României – eMAG, care este un simbol pentru piață și copiază. Ceea ce funcționează pentru eMAG nu va funcționa pentru toată lumea. Soluția? Testarea. –  Andrei Georgescu

– Like-ul e awareness – Ionuț Munteanu

– Reclamele de dimensiuni mari care apar in newsfeed în rețeaua socială Facebook combină vizibilitatea sporită cu segmentarea psiho-socio-demografică – Ionuț Munteanu

– “În cazul unei căutări eșuate doar 2% dintre clienți vor schimba abordarea – 10-20% vor schimba termenii de căutare, găsind sinonime, fără a schimba strategia de căutare. Nu se folosesc tool-uri precum căutare avansată sau filtre” – Horia Neagu

– “Clientii sunt de pe Venus, designerii sunt de pe Marte” – Horia Neagu

– Mai mult de 77% din totalul de cautători nu ajung mai departe de prima pagină de rezultate. Cu toate acestea doar 39% se declară mulțumiți cu rezultatul obținut. – Horia Neagu

– 90% dintre companii nu pun la dispozitie o adresa de e-mail, 83% au un formular de contact, dar utilizatorii il recepteaza ca pe o “gaura neagra” – ca urmare comentariile negative sunt publicate, eventual cu tag, in social media – Victor Kapra

– “Peste 51% din companiile Top 1000 Fortune folosesc Google Analytics” – Liviu Taloi

– Până în momentul depunerii comenzii, clientul este în control. După ce a depus comanda, clientul nu mai este în control, se schimbă raportul de forțe, clientul e vulnerabil, dar receptiv – nu știe dacă produsul este sau nu pe stoc, când va fi livrat, dacă îl poate plăti cu cardul sau nu – Robert Anghel


Ce urmează la GPeC 2014? 

Potrivit organizatorilor, pe calendarul GPeC urmează multe alte acţiuni:
• magazinele online care s-au înscris în Competiţia GPeC 2014 intră în procesul de jurizare (prima etapă de jurizare desfăşurându-se în luna iunie, iar etapă finală înluna octombrie);
• în urmă primei etape de evaluare, ownerii de magazine se pot întâlni faţă în faţă cu membrii juriului pentru a discuta asupra raportului de jurizare;
• la sfârşitul lunii august are loc cea de a 4-a ediţie a Şcolii de Vara de Comerţ Electronic GPeC – adică 5 zile de cursuri e-commerce la munte;
• în octombrie, GPeC aduce încă o premieră în comerţul online românesc: primul Târg al Magazinelor Online – pentru prima oară, magazinele se întâlnesc faţă în faţă cuclienţii lor şi cu internauţii;
• luna noiembrie aduce ediţia de toamna a GPeC Summit şi cea de a 9-a ediţie a Galei Premiilor eCommerce.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!