X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Mancare adevarata, acum si online

de Oana Grecea

Sunteți în căutarea alimentelor cu gust? Vă lipsește timpul și rețeaua necesară să le procurați? Iată că cineva s-a gândit la asta și a creat o platformă – Real Foods, care distribuie pentru cei interesați produse proaspete de la producători.

Real Foods livrează produse proaspete de la producători locali (și până la sfârșitul anului și internaționali), în București și în zonele de lângă. Ce și-au propus ei nu e deloc ușor. Gândiți-vă numai cât durează identificarea furnizorilor serioși, gestionarea comenzilor și livrarea lor proaspătă către consumatori. Eu una știu cât durează să cumpăr ouă proaspete de la cineva, curcani de la altcineva, legume de sezon atunci când ai tu timp să gătești. De aceea, inițiativa Real Foods mi se pare bună, pentru că nu am mai găsit o platformă în care să fie laolaltă toate aceste categorii.

Până la sfârșitul anului, portofoliul Real Foods va crește la 1.000 de produse și va fi acoperit în jur de 100 de producători locali și internaționali. Categoriile de produse selectate variază de la pâine cu maia, la ouă și lactate, carne de porc, de pui, de vită, legume, fructe, la dulciuri artizanale, miere și plante aromatice.

Vrem să repunem în contact clienții care caută mâncare bună cu fermierii și producătorii mici și medii, pasionați de ceea ce fac. În general, producătorii mici nu pot acoperi volumele și prețurile cerute de marile lanțuri de retail și nici nu au forța de a își susține singuri un brand. Noi vrem să promovăm micii producători și fermieri și nu să-i ascundem sub etichetele unor branduri de retailer (private label)”,  spune Mircea Draja.

Real Foods se adresează clienților atenți la calitatea mâncării și a ingredientelor. “Principalul serviciu pe care îl oferim este selecția: facem eforturi pentru a identifica, testa și îmbunătăți împreună cu producătorii fiecare produs pe care îl vindem”, adaugă Mircea Draja.

Infrastructura Real Foods constă astăzi în depozit cu camere de frig și de congelare, iar lanțul de frig este neîntrerupt de la producător până la clientul final. De asemenea, este pusă la punct infrastructura tehnologică de verificare în timp real a stocurilor, de monitorizare a preferințelor clienților. Pentru ultrafresh (carne proaspată, pește proaspăt, fructe și legume), comenzile la furnizori se fac zilnic, cu o zi înainte de livrare, iar pentru a putea oferi clienților produse foarte proaspete, acestea sunt aduse în dimineața livrării sau cel devreme cu o seară înainte.

Real Foods are în plan pe termen mediu atragerea de noi parteneri pentru investiții în expansiunea pe segmentul de catering cu produse naturale.

Compania online de selecție și distribuție de alimente fresh și ultra fresh a investit 300.000 de lei (aproximativ 67.000 de euro) în extinderea portofoliului de produse, organizarea infrastructurii și a unui lanț logistic de frig neîntrerupt până la clientul final. Relansarea activității este o a doua fază în procesul de dezvoltare, după o perioadă de testare și calibrare a ofertei, de dialog cu clienții și scouting de alimente și producători. Până în anul 2018, Mircea Draja, unul dintre antreprenorii implicat activ în lansarea REAL FOODS, estimează o investiție de 1 milion de lei (223.000 euro), și o cifră de afaceri de 5 milioane de lei (1,1 milioane euro) în 2017.

Real Foods - The story

Despre Real Foods

Compania și-a început activitatea la finalul lui 2015 cu un magazin online și cu investiții inițiale în structura de livrare, adunând, în prima fază, producători din județul Giurgiu și Ilfov și produse gurmet. Ulterior, compania a început activitatea de scouting de produse locale și a crescut echipa la 6 persoane. A stabilit, de asemenea, relații de colaborare cu producători internaționali pentru a asigura stocurile de produse proaspete, extra sezon. În continuare a dezvoltat specializări pe categoriile de produse, astfel încât procesul de scouting să se facă diferențiat. Noua poziționare a Real Foods se concentrează pe cultura gustului și a ingredientelor naturale, selecția de produse fiind operată din registrul producătorilor mici și medii, care îngrijesc natural produsele în fermele proprii.

Mircea Draja are aproape 20 de ani de experiență în management de top în cadrul Coca-Cola HBC la nivel regional. A activat în Rusia, Croația, Bosnia & Hertzegovina și Slovenia. Anul trecut s-a întors în țară și s-a implicat în lansarea Real Foods.

Florin Cojocariu este fizician, a lansat una dintre primele companii de advertising independente din România, DBF Advertising, a lucrat pe piețele internaționale ca manager în cadrul Ogilvy Paris, a fost marketing manager la Elite și a devenit în urmă cu 4 ani fermier, proprietarul CAP Gurbănești, unul dintre furnizorii de legume și plante aromatice al Real Foods.

Pagina lor de Facebook poate fi accesata aici.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

'