X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Jun 29, 2013 - Ganduri    No Comments

Supermaketurile: fara respect fata de client

 

by Oana Grecea

Nici nu știu cu ce să încep. Am de povestit despre Carrefour, Mega Image și Auchan, trei retaileri pe care i-am vizitat în ultima lună și care m-au dezamăgit.

De un timp m-am săturat să mai tac. Să plătesc un preț dar să nu primesc calitate sau servicii. M-am săturat să sper că dacă am semnalat problema în magazin se și rezolvă. Pentru că nu este deloc așa. Oricum, ca să ”reclami” ceva la un supermarket/hipermarket, mai bine te lași păgubaș. În toate cazurile de care vă spun a fost chemat întâi un superior, care a ascultat doleanța și a plecat fără a-mi oferi posibilitatea de a face reclamație scrisă ori de a-mi promite (măcar) că problema se rezolvă.

Dar să o iau pe rând. Cea mai flagrantă mi se pare ultima, vizita la Carrefour, în care am însoțit pe cineva pentru a-și lua un televizor la ofertă. Am plecat deci special să ajut la cumpărarea unui televizor Led Vortex 17T1D, cu diagonala de 81 cm, la prețul de 399 lei, conform ofertei valabile în intervalul 27.06-10.07. La fața locului, în Carrefour Orhidea, angajații răspundeau senin că nu există niciun Vortex cu acea diagonală, că este o eroare și că de fapt diagonala este de 42 cm. La raft, exista o erată, de parcă asta ar trebui să mulțumească clientul care și-a pierdut timpul și banii de transport pentru a veni să cumpere ceva conform ofertei. Mi s-ar fi părut normal ca retailerul să-și asume greșeala, să vândă câteva televizoare la acel preț iar pe restul să le țină pe stoc și să mi se spună că s-au epuizat. Aș fi preferat o minciună de acest gen decât o nesimțire că s-a tipărit greșit iar faptul că am venit până acolo degeaba să nu conteze nicicum. Am simțit că de fapt nu există nicio grijă pentru client, decât una pentru profitul companiei iar sloganul ”de 12 ani campionii prețurilor mici” o ironie pe față!

 

IMG_0870_resize             DSC_0025_resize

 

La Mega Image-ul din 13 Septembrie s-a întâmplat să merg cu o sacoșă plină de alte chestii și să doresc s-o depozitez în siguranță pentru a nu o căra prin magazin. Mare mi-a fost mirarea când am constatat că un dulap cu 20 de cușete nu are nicio o cheie. Jucam un puzzle încercând să deschid câte un dulăpior în speranța că înăuntru se află cheia magică, dar dădeam de sacoșele altor oameni. Evitam dulapurile fără butuc că îmi era clar că alea nu se închid, iar când am obosit de căutat vreun dulap gol în care să existe și cheie, mi s-a spus de la pază că de fapt nu există. Am cerut să depozitez totuși undeva în siguranță sacoșa dar acest lucru nu exista. Teoretic, omul de la pază se uită și la ele, și în magazin și cine mai știe unde, dar dulapurile nu sunt totuși securizate. A trebuit să mă bazez pe încrederea acelui necunoscut și să merg în magazin, asta după ce am mai pierdut 10 minute în căutarea unui cărucior de tras al cărui mâner să stea ferm și să nu cadă înapoi. Managerul de magazin mi-a ascultat doleanța și a plecat fără să zică nimic, decât probabil în gândul lui, ”ce-o vrea nebuna asta, dulapurile nu-mi aduc profit, de ce să investesc în ele?”.

 

O altă experiență neplăcută mi s-a întâmplat și în Auchan Militari, de data asta după ce luasem salariul și aveam de cumpărat lucruri grele și multe, gen dero de rufe, bidoane de apă plată și altele. În decurs de o oră cât am zăbovit în magazin (care de altfel este genial de spațios și cu multe produse la care ți-e mai mare dragul să te uiți) am schimbat de 3 ori căruciorul pentru că nu se putea împinge. Ba printre rafturi ne-am lovit și de alte cărucioare abandonate, pe care am încercat puțin să le împing pentru a verifica dacă sunt puse acolo în caz de urgență sau sunt lăsate de alții în aceiași situație ca și noi. Evident că nu funcționau nici ele.

Faza cu cărucioarele nu este valabilă doar pentru ultima vizită. Am mai pățit-o și dățile trecute, fără însă să fim nevoiți să schimbăm căruciorul. Am luat o pauză mai lungă de mers la Auchan, după care am revenit în căutare de produse preferate și am constatat că lucrurile s-au înrăutățit.

 

Nu știu cum sunt alții la cumpărături, însă mie îmi lasă un gust amar neglijența și indiferența managerilor față de lucruri simple, de impact, cu care interacționează clientul. Când știu cât de la ”sânge” negociază prețurile și profitul producătorilor, pentru a le rămâne lor cât mai mult, când știu că o armată de oameni lucrează pentru ei (chiar dacă pe salarii mici), când știu ce profit raportează la sfârșit de an, mă enervez fără rost și mă întreb ce să fac. Pentru că nu pot să nu revin (poate voi trece la cumpărături online atunci când voi avea bani pe card), nu pot să nu-mi doresc să citesc etichetele pentru ingrediente și termen de valabilitate, nu pot să alerg tot Bucureștiul în căutarea unui supermarket model, civilizat, cu respect adevărat față de client, nu doar declarat ca un slogan.

Și în toate cazurile de mai sus, nici măcar nu vorbim de nesimțirea angajaților, ci de managementul prost al magazinului. Nu angajatul decide schimbarea încuietorilor sau a cărucioarelor!

Vă rog să semnalați și voi, în scris, pe site-urile retailerilor orice neregulă. Poate doar așa, pe viitor, vom avea o experiență plăcută la cumpărături. Sunt convinsă că situațiile cu care m-am confruntat eu s-au întâmplat și altora.

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!