X
Va recomand sa cititi si..
Ganduri de la casa

Sunt atât de încântată de statul la casă și la ”țară” încât nu pot să aștept până se adună alte impresii. Nu am încă un colț de rai în grădină (de fapt nu am încă gard, tere...

Vinde-ti visul! Fa-te placut, nu te arata superior.

by Oana Grecea

Așa m-am gândit eu să sintetizez în titlu conținutul cărții ”Încântare” a lui Guy Kawasaki. Vorbele îi aparțin, iar ce vreau eu să vă spun este că am dat iar de una din scrierile acelea din care am notat vreo șase pagini de word, notițe pe care am de gând să le inserez aici pentru cei care au nevoie să fie convinși că a citi un guru în marketing este util și nu snobism sau pierdere de timp.

Guy Kawasaki a scris Încântare – Arta de a influența sentimentele, gândurile și acțiunile celorlalți” (apărută la editura Publica) pentru a împărtăși cu cititorii experiențele sale în construirea de branduri, discursuri publice, afaceri. Pentru cei care nu știu, autorul a fondat Alltop.com, o platformă ca un fel de revista presei foarte bine organizată, pe teme, evenimente, domenii și de la care te informezi direct fără a mai da căutare în mai multe publicații preferate. Omul a lucrat și la Apple, se spune că a fost ”evanghelist șef”, dar nu prea știu exact ce-a făcut pe-acolo…

kawasaki

Pe mine m-a încântat cu sfaturile sale și vreau să iau aminte la ele.

Sentimentul de încântare determină o schimbare voluntară a sentimentelor și a gândurilor și, din acest motiv, și a acțiunilor. Convertește ostilitatea în amabilitate. Remodelează amabilitatea în afinitate. Îi transformă pe sceptici și pe cinici în persoane încrezătoare.”

Când este necesar sentimentul de încântare?

Când aspiri la rezultate mărețe, idealiste; Când iei decizii dificile; Când încerci să schimbi obiceiuri adânc înrădăcinate; Când înfrunți mulțimile; Când mergi mai departe în ciuda faptului că ai un feedback întârziat sau chiar inexistent.

Ce gândesc oamenii?

Pentru a-i încânta pe oameni, un individ trebuie să înțeleagă ce gândesc, ce simt și ce cred aceștia. Întrebări: Ce vrea această persoană? Merită efortul? Pot determina schimbarea?

Unde ar trebui să stabilești limita?

Întrebări: Le ceri oamenilor să facă un lucru pe care tu nu l-ai face? Intră interesele tale în conflict? Ai ascuns conflictul de interese? Spui ”minciuni nobile”? Îi încânți pe oamenii naivi? Dacă răspunzi cu DA la oricare dintre aceste întrebări, atunci înseamnă că ești o persoană care se folosește de sentimentul de încântare într-un mod imoral.

”Unii oameni produc fericirea oriunde se duc, alții atunci când pleacă” – Oscar Wilde.

Scopul este să te faci plăcut, nu să te arăți superior.

Un exemplu elocvent despre cum pasiunea îți poate aranja cariera. Norio Ohga, CEO al Sony, are ca pasiune Opera. A obținut un post la Sony pentru că s-a plâns de calitatea magnetofoanelor Sony.

Găsește interese comune pe care să le poți împărtăși: pornește de la ideea că fiecare om are pasiunile lui; presupune că aveți ceva în comun; fă-ți temele. Găsirea unor pasiuni comune ce pot fi împărtășite poate doborî bariere.

Fiecare vânzare are cinci obstacole de bază: nu este o nevoie, nu sunt bani, nu e nicio grabă, nu există dorință, nu există încredere. – Zig Ziglar

Dacă ești mensch (cuvânt german folosit pentru a defini ființa umană), ești cinstit, drept, bun și transparent, indiferent cu cine ai de-a face. Iată zece modalități prin care poți atinge calitatea de a fi mensch.

  1. Acționează întotdeauna cu sinceritate.
  2. Tratează-i pe cei care au greșit față de tine cu amabilitate.
  3. Du la îndeplinire promisiunile făcute.
  4. Ajută pe cineva care nu îți este de absolut niciun folos.
  5. Renunță la învinuiri atunci când un lucru merge prost și întreabă-te: Ce putem învăța ddin asta?
  6. Angajează oameni care sunt la fel de inteligenți sau mai inteligenți decât tine și oferă-le posibilitatea de a crește.
  7. Nu întrerupe oamenii, nu le respinge propunerile agresiv.
  8. Nu face rău prin nimic.
  9. Nu te grăbi să demontezi ideile altora.
  10. Împărtășește cu alții cunoștințele, experiența ta și cele mai bune practici.
  11. Concentrează-te pe relațiile bune.
  12. Oferă-le oamenilor prezumția de nevinovăție.

”Creează ca un Dumnezeu. Comandă precum un rege. Muncește ca un sclav” – Constantin Brâncuși. Iată un citat la care nu mă așeptam în această carte.

Kawasaki spune că atunci când scriem sau vorbim trebuie să fim atenți la modul în care o facem. ”Fă ca mesajul să fie scurt, simplu și digerabil. Cadența a trei cuvinte sau expresii este într-adevăr puternică.Mesaj scurt înseamnă: email – șase propoziții; Video – 60 de secunde; prezentări în power point și discurs de deschidere: zece slide-uri; planuri de afacere: 20 de pagini”.

Oamenii nu vor mai multă informație. Sunt sătui până peste cap de noi și noi informații. Ei vor încredere – încredere în tine, în obiectivele tale, în succesul tău, în povestea pe care o spui. – Annette Simmons

Când scrii ceva, promovează o expriență de testare, ținând cont de următoarele aspecte: Ușurința, Disponibilitatea imediată; Caracterul ieftin; Caracterul concret; Reversibilitatea.

Ori de câte ori oamenii îmi scriau, obișnuiam să le răspund rugându-i să viziteze site-ul meu Alltop.com și le spuneam: ”Dacă site-ul merge încet sau a picat, vă rog continuați să încercați, pentru că suntem depășiți de traficul pe care-l avem”.

Familiaritatea dă naștere la angajament, nu la sfidare.

Iluzia rarității este fundamentală pentru lumea investitorilor din Silicon Valley. Aici, singurul lucru mai grav decât a investi într-o afacere proastă este de a nu participa la o afacere bună.

Dacă îi rogi pe oameni să te ajute, acest lucru atrage după sine faptul că ei devin mai apropiați de tine.

Cel care cândva ți-a făcut o favoare va fi mai pregătit să-și facă una, iar apoi el te va face să te simți obligat”.

Gândirea potrivit căreia oamenilor nu le plac cei care cer favoruri s-ar putea să fie greșită.

Oamenii nu iau decizii singuri.

Companiile mari iubesc oamenii care au lucrat la firme afiliate la început de drum și înțeleg inovația.

Cea mai bună formă de a oferi este către aceia care nu te pot ajuta.

”Plătește din timp” făcând favoruri înainte ca tu să ai, la rândul tău, nevoie de favoruri.

Când oamenii îți spun multumesc pentru un lucru făcut, un răspuns bun este acesta: Știu că și tu ai face același lucru pentru mine”.

A cădea de acord cu dezacordul reprezintă o filosofie viabilă.

Cu cât oferi mai multă valoare, cu atât îți poți promova mai intens cauza.

Dezvăluirea intereselor reprezintă un marketing eficient.

Prezentările

Vinde-ți visul. Oamenii fermecători își vând visurile pentru un viitor mai bun – interacțiuni sociale mai grozave, un mediu înconjurător mai curat, o experiență mai stimulantă a șofatului și viitorul industriei de publishing.

Gândește în termeni de scenariu și nu de discurs. Stabilește povestea și ce este. Prezintă drama a ce ar putea fi. Rezolvă povestea și explică modul în care poți determina ca respectivul lucru să se întâmple.

Sfatul meu poartă numele de regula 10-20-30: fă o prezentare de zece slide-uri în 20 de minute și care să aibă o dimensiune a fontului mai mică de 30 de puncte.

Du-te devreme la locul unde vei susține prezentarea, această interacțiune sporește gradul în care te sprijină audiența.

Repetiția îți îmbunătățește tehnica retoricii.

Lungimea ideală a unui email este de șase fraze: 1) motivul pentru care contactezi persoana; 2) cine ești; 3) care este cauza ta; 4) ce vrei; 5) de ce persoana care primește acest mesaj ar trebui să te ajute; 6) care este pasul următor.

Folosește fotografii asimetrice în prezentări sau pe site.

Renunță la metoda prezentării unui text cu bulleturi și folosește fotografii evocatoare și diagrame interesante.

Abonează-te la StumbleUpon.com; 1000 Awesome Things; Wildfireapp.com (reprezintă o alegere bună pentru concursuri pe Facebook)

Un conținut VIDEO care poate încânta oamenii trebuie să ofere valoare pentru cei care îl vizualizează: Inspirație, Divertisment, Revelator, Educativ.  Norocul face ca un filmuleț să devină viral. Obiectivul corect este de a oferi o livrare neîntreruptă de materiale video care să fie motivante, distractive, revelatoare sau educaționale. Majoritatea materialelor video care se bucură de popularitate sunt scurte. Filmulețele trebuie să înceapă în forță pentru că oamenii vor lua decizia de a se opri/ a continua în primele zece secunde.

Nu ar trebui niciodată să le ceri oamenilor să facă un lucru pe care tu nu l-ai face. Nimic nu va spori credibilitatea și loialitatea mai bine decât acest aspect.

Sărbătorirea succesului reprezintă o metodă eficientă de a-i încânta pe angajați.

Oamenii tind să-i creadă pe experți chiar dacă aceștia greșesc.

Puterea acceptării sociale ar trebui să te facă sceptic (nu neapărat cinic) în legătură cu înțelepciunea maselor.

Un jurnal scris al deciziilor pe care le iei reprezintă un instrument util de lucru pentru a-ți urmări istoricul acestora.

Fii bun, fă bine și atinge-ți obiectivele.

Mulți oameni pot face o avere, dar foarte puțini își pot construi o familie” – J.S. Bryan

 

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!

'